براغيت أم ركن

براغيت أم ركن

لم يمض من الوقت إلا دقائق معدودة حتي وجد منصور عصام والعنكبوت راجعين إلي القهوة ، قهوة برعي ، فرح منصور وقال للعنكبوت عفارم عليك يا عنكبوت ، فقال العنكبوت أنا لم أفعل شيئاً ، أنا جمعت الشباب وكنت في طريقي وجدت عصام راجع لوحده فقال منصور لعصام إنت عملت إيه لتهرب من المخبرين فقال مفيش أي حاجه قبل القسم قالوا لي مش أنت فلان قلت لهم لأ أن عصام وشافوا البطاقة فتركوني لحالي


سأل العنكبوت عصام سألوك عن مين فقال سألوني علي عكشة فقال يبقي عايزين عكشة عشان الخناقة اللي كانت منذ قليل


فقال عصام هو عكشة كان بيتخانق ليه فقال له العنكبوت حكاية الخناقة وسببها وكان بيتخانق مع معين

المهم  عصام سأل منصور أنت مش جعان فقال له جعان
فقال العنكبوت بسرعة طيب أيه رأيكوا نتعشي سوي أنا عازمكم ، تحبوا تأكلوا إيه ؟
فقال منصور بل أنا اللي ها أعزمكم
شخط عصام في الاثنين فقال أنا اللي قلت لكم علي الأكل أنا اللي هادفع


ضحك الثلاثة وقالالعنكبوت  طيب إدفع بس هتأكلنا إيه
فقال منصور تعالوا نأكل كشري أنا من زمان ما أكلتش كشري


فقال عصام إيه ياعم منصور طيب لو قلت لك أنت اللي هاتدفع الحساب كنت أكلتنا إيه فضحك منصور وقال لا والله مش قصدي خلاص هأكل اللي أنتوا عايزينه ، أقترح العنكبوت يروحوا مصمت ويأكلوا هناك زي زمان


فأعجبتهم الفكرة فقال لهم هل تحبوا نأكل عند ركن ولا براغيت إذ كانا هما أشهر مصمتين في المنطقة وطالما أكلا الثلاث معا فيهما
قال منصور عند ركن

0 Response to "براغيت أم ركن"

إرسال تعليق